Aule, bůh řemesla, kovářství a hornictví, stvořil nás trpaslíky jako první bytosti Ardy. Mezi sedmi praotci byl i Durin, nejstarší ze všech, zvaný Nesmrtelný. Praotcové spali v hoře Gundabad, kde byli bohy probuzeni – a každý z nich se vydal v čele trpasličího kmene hledat nový domov. Durin vyrazil na jih, přes celé Mlžné hory, aby pod horami založil Khazad-dûm.
Po tisíciletí jsme horu křižovali nekonečnými tunely, stavbou obrovských síní, které schraňovaly bezmezné bohatství: zlato, stříbro i drahokamy. Aule nás obdařil znalostmi kovů a tak je i naše ocel nejlepší ve Středozemi, lepší, než čepele samotných Noldor. Moria ale skrývá i něco daleko cennějšího: mithril. Tento nesmírně vzácný kov, lehký, ale zároveň neskutečně pevný, byl nalezen v těch největších hlubinách hory. Tam se ale nacházelo i něco, co nečekali: pozůstatek druhého věku, Morgothův Balrog. Ten v roce 1980 království zničil – a my byli nuceni hledat domov jinde: v Šedých horách a Ereboru, založeném přeživšími Balrogova vraždění.
Khazad-dûm zamořili skřeti a Balrog zmizel v hlubinách hory. Naším úsilím, s pomocí elfů se ale podařilo Mlžné hory od skřetů vyčistit, a s nimi i Morii. Elfové nám ale doteď dávají za vinu samotné probuzení Balroga, prý jsme příliš chamtiví a varují nás před opakováním stejné chyby. Co ale ti ušáci ví o těžbě? Ne, Morijské žíly jsou bohaté a jestli máme Morii navrátit její předešlou slávu, musíme je využít.
Bratři ze zničeného Ereboru, Železných i Modrých hor se stěhují do Morie, aby pomohli obnovit Durinovu domovinu. Moria je konečně po mnoha staletích na správné cestě. Už nás ale není tolik, jako v dávném věku a nejsme schopni obrovité síně osídlit celé. Nejhlubší části hory se tak stále hemží skřety. Nejlepší kováři tak pracují na zbrojích pro nově založené Stráže Khazad-dûm, elitní vojáky, zapřísáhlé ochranou Durinovy hory.
Kostýmy a zbraně
Jestli chcete bojovat za trpaslíky, připravte si vousy. Jsou zapůjčitelné i od nás, ale lepší mít vlastní, které vám budou dobře sedět.
Hlavní barvou je šedá, doplněná zlatou.
Trpaslík by měl působit mohutně, s čímž vám pomůže prošívanice. Obecně by měli být trpaslíci co nejobrněnější, od kroužků až po plátové zbroje. Helmy můžete vzít téměř jakékoli, s vousy vypadají dobře v podstatě všechny, které nemají hledí.
Sekery, kladiva a palcáty by měly být hlavními zbraněmi, ale rovné meče a kopí se uplatní také. Štíty se hodí kulaté, případně mandlové, nebo i pavézy. Moria je jedinou frakcí na světlé straně používající kuše.