Vrchovci

9 Úno

Máme za sebou divokých padesát let. Náčelník Wulf sjednotil vrchovské kmeny a dobyl Edoras. Po jeho smrti nás Rohirové vyhnali zpět. Následovala válka proti lidem z Eriadoru a elfům z Lindonu, na jejímž konci jsme přistoupili na obnovení Arnorského království – měli jsme značná území v Cardolanu a tohle se zdálo jako dobrý způsob, jak si je udržet. Po smrti krále Arassuila se ale náš sněm náčelníků rozhold Arnor opustit a pustit se do nové války s Rohanem, která neskončila dobře.  Armáda, co překročila Želíz, byla poražena a zahnána zpět. Tato porážka dodala sebevědomí Arnoru, který se rozhodl vzít si ta z našich území, která považoval za svá. Ve válce jsme ztratili území v Cardolanu a nakonec i Tharbad. Mnozí náčelníci se raději podrobili Arnoru, než aby riskovali ztrátu své pozice. 

Arnor nám zasadil ránu, ale není dost hluboká na to, abychom ztratili naději. Máme ale konečně nějaké štěstí: flotila Umbaru naložená haradskými válečníky se vylodila na Gwaithló a dobyla Lond Daer, Tharbad a část Cardolanu zpět. Můžeme je buď nechat válčit s Arnorem a soustředit se na Rohan, nebo se k válce s Arnorem přidat a získat ztracená území zpět. Pokud se bude dařit Rhûnu ve válce Rohiry, možná se nám podaří obojí. 

Sněm náčelníků je nerozhodný. Ti z jihu by nejraději znovu vytáhli na Edoras, zatímco další touží vyjednat od Umbaru Tharbad a vrátit se do války v Arnoru. Klany ze severu se dokonce chtějí vložit do války mezi skřety a trpaslíky z Morie a vybojovat území mezi Sirannon a Labutí řekou a vpadnout pak do Eregionu. Jedno je ale jisté: Naši náčelníci jsou bojechtiví a připravují své klany do války. 

Obyvatelstvo

Klan Vrány z Vranova obývá severní Vrchovinu a láká ho možnost zaútočit na oslabené trpaslíky nebo osídlit úrodnější Eregion. Bojem s Arnorem si nejsou jistí – zejména proto, že utrpeli těžkou porážku v předchozí válce. Vranovští jsou početní, ale chudí a špatně vybavení. Výjimkou jsou jejich skvělí lukostřelci, kteří se živí lovem příšer v Mlžných horách. 

Klan Krkavce z Krkavčí hory v srdci Vrchoviny je nejmocnější klan, který má nejlepší válečníky a je v omezeném počtu schopný nasadit i jezdectvo. Nejvíce tratil ze ztráty Tharbadu a chce ho co nejdříve zpět – a hned potom zaútočit na Arnor a potrestat neposlušné cardolanské náčelníky, kteří se raději Arnoru vzdali, než aby ohrozili své pozice. 

Klan Havrana sídlící podél Želízu by se nejraději vydal do války proti Rohanu. Rádi by obsadili i meziříčí mezi Želízem a Adornem, ale to jim bylo vždy znemožněno kvůli Rohirům, kteří jakékoli sídliště rychle rozehnali.  Za léta válek proti rohanským jezdcům si oblíbili dlouhé píky, se kterými jsou schopni útok jezdectva odrazit. 

Kostýmy, zbraně a vůbec

Vrchovinu se snažíme ladit do doby stěhování národů. Případně je možné zkusit něco ve stylu starověkých “barbarů”, Keltů nebo Germánů. Hlavní barvou je hnědá, doplněná o okrovou nebo přírodní režnou barvu – ale mělo by být jasné, že jste spíše ve hnědém, abyste se nepletli s Rohiry.

Základ kostýmu mohou tvořit jednoduché široké kalhoty, dlouhá tunika a ovinky kolem nohou. 

Technologická úroveň Vrchovců by měla být spíš na nižší úrovni – vyhněte se tedy plátovým zbrojím, obouručním mečům a pozdně nebo vrcholně středověkým helmám. Dobrou výbavou může být meč, sekera, kulatý nebo oválný štít a kopí. Ze zbrojí můžete použít prošívanice a kroužkové či lamelové zbroje. Vyhněte se šupinám, které se hodí spíše pro Rohan. Helmy mohou být prosté vícekusové nýtované, hodí se i očnicová helma, pokud není příliš zdobená. 

Můžete se také strojit do kostýmu prostého lovce s lukem.