Body stresu na 9. ročníku

17 Bře

Tento rok přináší mnoho změn, a dokonce i několik málo změn se dotklo stresového systému. Pro jistotu zopakujme, že se jedná o systém, který simuluje, jak na tom vaše postava je s psychickým zdravím. Pokaždé, když se jí stane něco hrozného (zemře jí kamarád, vyděsí ji přízrak, málem zemře…), přičte si určité body stresu. Při násobcích 5 za ně obdrží efekt, který je nutný hrát. Systém jsme poměrně dost překopali, aby fungoval lépe:

Ze systému se odebírá špetka chaosu a přidává se trocha logiky. Stresové efekty si tentokrát nebudete vybírat náhodně za pomocí hodu kostkou, ale budou přidělovány na základě určité stresové situace, kterou vaše postava prožila.* Tyto efekty se zároveň nebudou náhodně zvyšovat na úplně jiné efekty, které jsou pro vaši postavu horší, ale namísto toho budete mít vždy jeden efekt, který se bude gradovat ve své síle. Každý efekt dosahuje až IV. úrovně. Za každých 5 bodů získáte novou úroveň stresového efektu. Příklad: Noční můry (5b) → Insomnie (10b) → Halucinace (15b) → Náměsíčnost (20b). IV. úroveň je nejhorší a bude vaši postavu přivádět do velmi nepříjemných situací, které by měla vyřešit co nejdříve.

Také si budete moci vícero způsoby stres odečítat a léčit si své duševní bolístky, tím tedy opadá všechna ta tíha z už tak vytížených terapeutů. V pravidlech budou přímo vypsány určité metody, kterými si stres budete moci léčit. Například: Pokojná vycházka po lese, postavu ale nesmí nikdo napadnout: -1b stresu (1x denně). Léčba jednotlivých stresefektů bude obsahovat léčbu pouze stres bodů, a tím pádem, když budete na stresové hranici 15b a klesnete najednou na 12b, tak se vám snižuje i stresefekt ve své účinnosti na svou předchozí hranici (tedy 10b efekt, z halucinací se tedy vrátíte k pouhopouhé insomnii).

*) Hodit kostkou si stále můžete, pokud vás nic nenapadá, ale můžete společně s orgem vymyslet jiný efekt.

Brutus

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *