Lórien už dlouhou dobu žije pod vládou Celeborna a paní Galadriel v bezpečí. Poté, co trpaslíci dobyli zpět Khazad-Dûm, prakticky tak zmizela i hrozba skřetů z Mlžných hor. Zdálo se, že by mohlo přijít další nebezpečí z východu, když Rhûn překročil Anduinu – ale to už je několik let a jezdci Rohanu Východňany drží v kopcích bezprostředně za řekou.
Když v roce 2777 skřeti vyplenili Roklinku, mnozí z uprchlých elfů zamířili před průsmyk Caradhras do Lórienu. Když válka skončila, Lórien společně s Arnorem pomohl Roklinku vybudovat znovu, ač do své původní slávy má daleko a funguje spíše jako zastávka na cestě z Lesní říše do Lindonu.
V roce 2790 se ale vrátili skřeti – a obsadili horu Fanuidhol, jeden ze tří morijských vrcholů. Byl to Azog, kdo zabil trpasličího krále Thróra a téměř porazil i zbytek trpaslíků v hoře. Hněv trpaslíků byl obrovský, strávili několik let přípravou armády a po třech letech vypukla válka. Krvavá, nemilosrdná válka, kde obě strany jsou odhodlané bojovat až do hořkého konce.
Ti elfové z Lórienu, kteří se vydali do Roklinky, aby pomáhali toto sídlo opravit, spoléhali na trpaslíky z Khazad-Dûm na přepravu kamene a na průchod přes průsmyk Caradhras při cestách zpět do Zlatého lesa – a obojí přišli, když začala válka mezi skřety a trpaslíky. Tato nepočetná, ale dobře vyzbrojená a samostatná skupina, je jediná, které může hned zasáhnout do bojů svých přátel z Arnoru a Khazad-Dûm. Její součástí jsou i někteří přeživší bitvy o Roklinku.
Roklinka samotná elfům dostačuje jako základna pro operace kolem Eregionu, a je třeba dobře zvážit, kde a jak by měli zasáhnout.
Na sever od roklinky se nachází Rhudauru, obývaný skřety, troly a divokými lidmi. Zejména trolové v obrovištích představují možný problém. Nedávno byly viděny i větší skupiny trolů, které mířily do hor.
Po Eregionu se prohání velká vrrčí smečka původně z hory Gram, a je otázkou co tam pohledává. Taková smečka je nebezpečná, protože může rychle zaútočit a zase rychle zmizet kdekoli se jí zachce.
Na Eregionu se také usídlili nějací Vrchovci, a volně se pohybují i v ruinách Ost-in-Edhil. Další rozšíření divokých lidí by v budoucnu znamenalo další hrozbu, a bezprostředně by mohli připravit trpaslíky o jejich pastviny.
Arnor má potíže: v Tharbadu se vylodili korzáři a obsadili mnohá území. Obnovení Arnoru bylo významným krokem pro svobodné národy, a jeho ztráta by byla krutá.
Boje probíhají na mnoha frontách, a pomoc by byla oceněna všemi. Kam se elfové asi vydají?
Elfové, jak už to u nich bývá, jsou převážně zelení, zejména ti z Lórienu. Nicméně, protože se po letech vracíme do Roklinky, modré a šedé barvy vysokých elfů se vrací s nimi. Obě skupiny elfů zdobí zlatem, se kterým to ale nepřehánějte. Jako symbol na štít nebo na kostým se hodí Lórienský list nebo hvězda.
I když by mnozí tolkienovští učenci nesouhlasili, jako elfové byste měli mít špičaté uši. Máme některé k půjčení, ale lepší je mít vlastní. Elfí uši nejsou do bitev pravda nejpraktičtější věc, zvlášť pokud bojujete na blízko, a místo nich se může hodit čelenka nebo helma.
Můžete se zdobit pomocí šperků a nejrůznějších doplňků: hodí se drátěné šperky, čelenky, korunky. Mohou být z mědi, mosazi, kůže.
Jako oděv vám dobře poslouží obyčejný dlouhý zelený varkoč přehozený přes obyčejnou tuniku. Kostým hraničáře využije i plášť, zelený, hnědý nebo šedý – ale neměl by být příliš dlouhý a těžký, aby nepřekážel. Půlkolový plášť je ideální.
U zbrojí máte široký výběr – kožené zbroje, lehké prošívanice, šupiny, kroužky. Příliš nejsou vhodné pozdně středověké plátové zbroje, i když i ty se dají vhodně upravit na elfí kostým.
Zbraně. Luk je pro elfy dobrou volbou, ale neměl by převažovat. Přílišné množství luků na jedné straně může být mimo bitvy o tvrz nevýhodou. Jako lukostřelci byste si měli vozit vlastní šípy. Dáváme některé k zapůjčení, ale většinou to vyjde na maximálně 5 šípů na osobu. Základní kombinace štít a meč/tesák/šavle se uplatní vždy, stejně jako kopí nebo jiná obouruční zbraň. Vyhněte se možná jen kuším. Ano, můžete bojovat i duálkami, ale počítejte s tím, že si zaběháte.
Filmovou inspiraci hledejte v Legolasovi, Tauriel nebo elfech z bitvy o Helmův žleb. Pokud se chcete inspirovat bitvou Pěti armád, volte spíš knižní variantu, neboť záplava zlatých zlatých zbrojí může možná působit impozantně ve filmu, ale v realitě byste působili značně rušivě.