V roce 2018 jsme pro náš larpový tábor Warcraft vyvinuli nový systém schopností, který se velmi osvědčil a který čerpal z dříve používaných pravidel našeho tábora Pán prstenů. Po zrušení systému povolání a zavedení tzv. směrů (magického a nemagického) došlo k situaci, kdy si jsou nemagické části tzv. spellsystémů velmi podobné. Organizátorský tým se proto rozhodl, že Pán prstenů sjednotí svůj nemagický směr podle pravidel Warcraftu. Odlišná zůstane pouze alchymie.
Kromě faktu, že není třeba mít duální a velmi podobné systémy pro to samé, bylo k tomuto rozhodnutí přistoupeno, neboť warcraftí systém přináší několik vhodných inovací a podařilo se mu odpoutat od dříve zažitých škatulek. S tím se pojí i zprvu neočekávaný efekt – pouhé přejmenování jednotlivých částí systémů z klasických kategorií schopností typu „zloděj“, „válečník“ na „špinavá práce“, „šerm“ apod. způsobilo, že začátečníci, kteří ještě nemají larp tolik v krvi, na otázky jiných postav ohledně toho, co jsou zač, přestali odpovídat klasickým „Já jsem válečník,“ popř. „Já jsem zloděj.“ (Zvláště u toho druhého často stráž nevěděla, jestli má člověka na místě zavřít, nebo ne.) Místo toho se setkáváme s odpověďmi typu „Já jsem městský strážný/královský voják/žoldák,“ což je žádoucí, neboť se to týká nikoli pravidel, ale skutečné role postavy v rámci hry. 🙂
Tábor Warcraft naopak od Pána prstenů převezme většinu z jeho systému profesí.